Kertépítés, kert újjáépítés keretében 1992 óta építünk kerteket, jellemzően a Balaton környékén és a Dél-Dunántúlon, de nem ritkák a fővárosi megrendelések sem. Annak, hogy jelenleg az egyik legsikeresebb magyar kertépítő vállalkozásként mutatkozhatunk be, meggyőződésem szerint 3 fő oka van:

1. Szemlélet

A magyar kertkultúra mostanság kezdi el felzárkózását az európaihoz. A magunk részéről azonban mindig is arra törekedtünk, hogy mind esztétikai, mind pedig technológiai szempontból nemzetközi színvonalat képviseljünk. Ezért vagyunk tagja a magyar mellett a kertépítők európai szövetségének és ezért vagyok tagja az Angol Királyi Kertészeti Társaságnak is. Minden évben többször utazok külföldi tanulmányútra, hogy első kézből értesülhessünk a szakma fejlődéséről és a legújabb trendekről.

2. Gépesítés

Bár a végeredmény szemet gyönyörködtető és szívet melengető, nézzünk szembe a valósággal: a kertépítés trauma. Főleg akkor, ha a család ott éli a mindennapjait. A traumát elkerülni nem tudjuk, lerövidíteni és a lehető legkevésbé fájdalmassá tenni viszont igen.

Ezért törekszünk a kezdetektől arra, hogy a lehető legmodernebb gépparkkal rendelkezzünk és a lehető legtöbb, gépesíthető munkafázist gépesítsük. Ennek a törekvésnek az eredménye, hogy cégünk ma az egyik legjobban felszerelt kertépítő vállalkozás az országban. Ez garantálja a megrendelő számára, hogy olyan gyorsan fog túlesni a kertépítéssel járó traumán, amennyire ez csak lehetséges.

3. Kommunikáció

Ezt a szakmát gyakran a két véglet jellemzi. Az egyik, amikor a kivitelező szolgaian megvalósítja a megrendelő elképzeléseit, nem törődve azzal, hogy az így elkészített kert mennyire állja meg a helyét szakmailag, mennyire szolgál majd valóban örömforrásként az ügyfél számára.

A másik véglet, amikor a kertépítő mindenáron a saját elképzeléseit igyekszik ráerőltetni a megrendelőre. Ezek az elképzelések szakmailag ugyan megállják a helyüket, a megrendelő viszont gyakran elátkozza a napot is, amikor kertépítést rendelt.

Az igazság középen van. A kertépítőnek a megrendelő elképzeléseit kell megvalósítania – de oly módon, hogy az elkészült kert szakmai szempontból is a lehető legmagasabb színvonalat képviselje. Ehhez olyan magas szintű kommunikációra van szükség, amire csak nagyon kevesen képesek a szakmában. Ennek a próbája, amikor a munka végeztével megrendelő és kivitelező egyaránt úgy érzi: igen, ilyen kertet akartam.

Szabó László
Szabó  Kertépítő Kft.
tulajdonosa, vezetője